fbpx

Veelgestelde vragen

Prijzen en abonnementen

Hoe weet ik welk abonnement voor mij de juiste is?

Met het invullen van de online offerte krijg jij direct inzicht in de prijs en welk pakket voor jou het beste is. Je betaalt altijd een eerlijke prijs voor je boekhouding. De prijs voor je boekhouding kan je hier opvragen  

Wanneer start mijn abonnement?

Elk abonnement start vanaf de maand dat wij starten met het verwerken jouw boekhouding. Bijvoorbeeld je wordt klant in mei van het jaar, maar wij starten met het verwerken van jouw boekhouding in januari, dan start de facturatie van het abonnement in januari.

Kan ik op elk moment stoppen?

Ja, zeker. Wij houden je niet aan lange abonnementen. Deze zijn per maand opzegbaar. Je financiële data kan je dan zelf meenemen als je besluit ons te verlaten.

Kan ik mijn abonnement aanpassen?

Ja, dat kan. Minimaal 1x per jaar bekijken wij of je abonnement nog past bij je onderneming. Tussentijdse aanpassingen kunnen we altijd samen bespreken.

Is goedkoper ook duurkoop?

Dat hangt er van af. Wij zijn deskundig en leveren een uitstekende oplossing voor jouw boekhouding tegen eerlijke tarieven. Hoe wij dat doen? Wij werken met slimme online software en hebben een passie voor cijfers en mensen helpen. Wij hebben geen hoge overheadkosten en komen niet in dure pakken met dikke stropdassen bij onze klanten. Houden wij niet zo van 🙂

Ons doorverwijs programma levert jou geld op

Wij bieden onze klanten maar ook niet klanten ons ‘doorverwijs’ programma. Als jij iemand kent die op zoek is naar een boekhouder kan je deze persoon doorverwijzen naar ons voor een kennismaking. Wordt deze persoon ook daadwerkelijk klant bij ons dan krijg jij van ons een interessante aanbrengbonus en korting op je boekhoudabonnement bij ons.

Lees hier meer over ons doorverwijs progamma.

Gegevens ander boekhoudsysteem

Hoe werkt de overgang van een ander boekhoudsysteem?

Als je overstapt naar ons, heb je altijd de keuze om je huidige systeem te behouden. Onze boekhouders zijn bekend met (bijna) alle boekhoudsystemen.

Je kan er ook voor kiezen om over te stappen naar de online boekhoudsoftware die wij gebruiken. De maandelijkse kosten voor dit abonnement zijn lager en biedt alles wat je nodig hebt.

Als je overstapt starten wij vanuit de laatste door jou opgestelde balans en werken wij vanuit daar verder.

Als je niet zeker bent of de laatste balans accuraat is, adviseren wij om dit eerst met ons te bespreken zodat wij een goed vertrekpunt kunnen bepalen.

Het kan zijn dat wij historische maanden moeten verwerken in je boekhouding. Hiervoor bieden wij een aantrekkelijke regeling. Zie hiervoor tevens meer informatie op de pagina ‘Tarieven’.

Kan ik mijn zakelijke bankrekening koppelen aan de administratie?

Ja! Wij koppelen zakelijke rekeningen van alle bekende banken. Door je bankrekening te koppelen hebben wij continu zicht op je transacties en kunnen daarmee je administratie altijd actueel houden. Eenmaal gekoppeld heb je daar geen omkijken meer na.

Diensten boekhouding

Welke vormen van dienstverlening bieden jullie?

Wij zijn een online boekhoudkantoor, met persoonlijk contact. Wij bieden voor elke ZZP’er en MKB-ondernemer een abonnement dat past bij zijn onderneming en wensen, waarbij elk abonnement kan worden uitgebreid met aanvullende modules.

Daarnaast bieden wij ook onze diensten ‘parttime boekhouder op locatie’ en ‘parttime financieel manager op locatie’.  Hiermee bieden wij onderneming parttime invulling op locatie.

Meer informatie over onze parttime boekhouder op locatie vind je hier
Meer informatie over onze parttime financieel manager op locatie vind je hier

Wat doet mijn boekhouder?

Je boekhouder zorgt voor een efficiënte verwerking van je boekhouding, zodat je financiële rapportage het juiste actuele inzicht biedt. Doe je de boekhouding zelf? Dan controleren wij periodiek je boekhouding en maken aanpassingen in je boekhouding indien nodig.

Het kan voorkomen dat wij soms wat aanvullende informatie nodig hebben naar aanleiding van de administratie, maar we doen ons best dit zoveel mogelijk te voorkomen zodat je zo min mogelijk tijd besteedt aan je administratie.

Je kan altijd contact opnemen met je boekhouder (ook via WhatsApp) als je dat wilt. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Wij worden blij van het oplossen boekhoud problemen.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn boekhouding?

Gedurende de maand houden we je boekhouding actueel. Na het einde van de maand gaan we aan de slag met je financiële rapportage. Uiterlijk de 10e werkdag sturen wij je de rapportage.

Heb ik altijd dezelfde boekhouder als aanspreekpunt?

Je boekhoudteam bestaat uit minimaal twee betrouwbare boekhouders, inclusief een senior boekhouder die altijd de werkzaamheden reviewt voordat rapportages worden opgesteld en verstuurd.

Wij doen ons best om het team niet te veranderen als je klant bij ons bent. Als de samenstelling wijzigt laten wij je dit zo snel mogelijk weten en zorgen wij ervoor dat de overgang soepel verloopt.

Verwerken jullie ook achterstanden in mijn boekhouding?

Ja! Je kan ons altijd inzetten om achterstanden in je boekhouding te verwerken naar het heden. Het maakt niet uit hoe lang je achterloopt. Wij zorgen dat de achterstanden snel worden ingelopen.

Informeer naar de mogelijkheden van onze inhaal service.

Hoe lang duurt het inhalen van mijn achterstand?

Dat hangt af van hoelang je onze inhaal service nodig hebt. Normaal gesproken duurt het ongeveer 1 tot 3 weken om de achterstand te verwerken.

Wat bedoelen jullie met "financiële rapportage"?

Dit is een samenvatting van de boekhouding waarmee we de financiële voortgang bewaken en inzicht geven aan de ondernemer hoe deze er financieel voor staat. We doen dit met online rapportagesoftware die we koppelen aan jouw online boekhoudsoftware.

Ik heb al een online boekhouding. Kan ik deze behouden bij jullie?

Ja, geen probleem. Wij werken ook voor andere klanten met nagenoeg alle bestaande online boekhoudsystemen. Het enige dat wij daarvoor nodig hebben is een login van jouw online administratie.

Kan ik ook zelf de boekhouding doen?

Ja, geen probleem. Wij helpen ook ondernemers die zelf hun boekhouding verwerken. Per afgesproken periode controleren wij dan de administratie en geven advies. Vaak in combinatie bij het opstellen van de btw-aangifte, halfjaarcijfers of jaarrekening. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden.

Hoe werkt het indienen van de BTW aangifte bij jullie?

Na elke periode stellen wij een concept aangifte BTW op. Je ontvangt van ons een bericht met het te betalen c.q. te ontvangen bedrag.

Zodra je akkoord geeft, dienen wij de BTW aangifte voor je in bij de Belastingdienst.

Als je een bedrag dient te betalen ontvang je van ons het betalingskenmerk om daarmee het bedrag te kunnen overmaken naar de Belastingdienst.
Indien je direct toegang hebt tot je online administratie, is er ook de mogelijkheid om daar via een link direct het bedrag te betalen via Ideal.